B156XTN02.0 صفحه نمایشگر ال سی دی لپ تاپ

مانیتور لپ تاپ, نوت بوک به همراه مهلت تست و گارانتی تعویض.
18230
موجود
18,100,000 Rial

حمل و ارسال
حمل و ارسال
تمام استان های کشور
ضمانت اصل بودن
ضمانت اصل بودن
ضمانت اصل بودن تمامی محصولات
7 روزضمانت تعویض
7 روزضمانت تعویض
ضمانت تعویض در صورت معیوب بودن
مانیتور لپ تاپ , نوت بوک به همراه مهلت تست و گارانتی تعویض.

LAPTOP SCREEN 15.6" HD LED 40P DL GLS NEW - B156XTN02.0

آموزش تعمیر یا تعویض ال سی دی (LCD) لپ تاپ

آنچه که همه ما به طور قطع می‌دانیم این است که وقتی اسم ال سی دی (LCD) می‌آید منظور نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر است. خب… چه عضو آسیب‌پذیری! صفحه نمایشگر لپ تاپ ما به دلیل جنس و جایگاهش در معرض خرابی‌های بسیاری قرار دارد.
مثلا اگر لپ تاپ شما از دستتان بیافتد اولین جایی که احتمال شکستنش است همین ال سی دی(LCD) است.
به همین خاطر، درصد بالایی از تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر برای تعویض یا تعمیر ال سی دی لپ تاپ است. بیایید ببنیم این کار چگونه انجام می‌شود؟

برای شروع به تعمیر ال سی دی لپ تاپ باید ابتدا مدل لپ تاپ خود را پیدا کنید. در همین سری از آموزش های کاربردی تعمیرات لپ‌تاپ مقاله ای برای شما به اشتراک گذاشتیم که در آن نحوه تشخیص مدل لپ‌ تاپ را توضیح داده ایم. خوب است که حتما به این مقاله سری بزنید و مدل دقیق لپ تاپ خود را پیدا کنید.

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ

مراحل باز کردن ال سی دی لپ تاپ

تعمیر یا تعویض ال سی دی (LCD)

برای شروع تعمیر یک ال سی دی لپ تاپ، اگر شکستی یا خرابی واضحی در ال سی دی مشخص نباشد٬ ابتدا باید مطمئن شد که ایراد واقعا از ال سی دی است. برای این کار از یک مانیتور دیگر کمک می‌گیرند به این صورت که آن مانیتور را به لپ تاپ متصل کرده و لپ تاپ را روشن می‌کنند. اگر مانیتور خارجی خیلی عادی کارش را انجام داد نتیجه می‌گیریم که مشکل واقعا از ال سی دی (LCD) است.
این کار را برای این انجام می‌دهیم چون گاهی ممکن است متوجه مشکلی در نمایشگر لپ تاپ خود شویم، ولی ندانیم که عامل این مشکل یک قطعه دیگر است. برای مثال اگر بر روی ال سی دی لپ تاپ خطوط مواج ببنید مشکل می‌تواند مربوط به مادربرد باشد و تا زمانی که مشکل مادربورد رفع نشود صفحه نمایش شما نیز همین وضعیت را خواهد داشت.
یا مثلا اگر در صورت اتصال به یک مانیتور خارجی و روشن کردن لپ تاپ ببینیم که مانیتور خارجی به درستی کار می‌کند ولی در ال سی دی لپ تاپ یک تصویر کم نور نقش می‌بندد احتمالا خیلی زیاد اینورتر لپ تاپ برایش مشکلی پیش آمده است و نه ال سی دی آن!

فروش ال سی دی لپ تاپ

روش تعمیر و یا تعویض ال سی دی لپ تاپ

حالا اگر متوجه شده باشیم که مشکل دقیقا از LCD است باید اول آن را خارج کنیم. کاری که بسیار حساس است. برای این کار باید:

  • ابتدا باتری لپ تاپ را در بیاوریم.
  • تمام پیچ‌های نگهدارنده لپ تاپ را در بیاوریم. (البته درآوردن ال سی دی هر لپ تاپ قلق مخصوص خودش را دارد. گاهی یک ال سی دی دارای بالشتک‌ها و اتصالات زیادی است. گاهی هم با یک فشار کوچک جدا می‌شود. بنابراین چنین کاری فقط از دست تعمیرکاران باتجربه که تا به حال ال سی دی های بسیاری را از لپ تاپ جدا کرده‌اند برمی‌آید.)
  • تمامی کابل‌های متصل به ال سی دی لپ تاپ را جدا کنیم. (برخی مدل‌ها دارای دو کابل و برخی دیگر یک کابل دارند.)

بعد از جدا کردن ال سی دی،  باید ال سی دی جدید یا تعمیرشده را سرجایش بگذاریم و تمام مراحل بالا را بر عکس انجام دهیم. در مرحله آخر فراموش نکنید که باید لپ تاپ را تست کنید و ببنید که با ال سی دی جدیدش به خوبی کار می‌کند یا خیر.

برچسب ها