هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال 2 ترابایت آبی WD20EZRZ

  هارد لپ تاپ  آکبند همراه با دو سال گارانتی و مهلت تست
18762
نا موجود
10,430,000 Rial

حمل و ارسال
حمل و ارسال
تمام استان های کشور
ضمانت اصل بودن
ضمانت اصل بودن
ضمانت اصل بودن تمامی محصولات
7 روزضمانت تعویض
7 روزضمانت تعویض
ضمانت تعویض در صورت معیوب بودن

آکبند همراه با دو سال گارانتی و مهلت تست

      • مارکWestern Digital
      • سریBlue
      • ظرفیت2 ترابایت
      • سرعت چرخش5400 دور در دقیقه

هارد دیسک های اینترنال تولید شده توسط شرکت وسترن دیجیتال WD که در یک ظرفیت یکسان و در رنگ های مختلفی به بازار عرضه گردیده اند دارای اختلاف قیمت میباشند که برای شناسایی این هارد دیسک ها در بازار با رنگ اختصاری آنها را از هم متمایز می کنند. مانند هارد آبی Blue،بنفش Purple،قرمز Red،مشکی Black،سبز Greenو طلایی Gold که در ظرفیت متفاوت دارای قیمت های گوناگونی می باشند.

Western Digital Blue 2TB WD20EZRZ Internal Hard Drive

هارد دیسک های اینترنال تولید شده توسط شرکت وسترن دیجیتال WD که در یک ظرفیت یکسان و در رنگ های مختلفی به بازار عرضه گردیده اند دارای اختلاف قیمت میباشند که برای شناسایی این هارد دیسک ها در بازار با رنگ اختصاری آنها را از هم متمایز میکنند مانند هارد 1 ترابایت آبی Blue،بنفش Purple،قرمز Red،مشکی Black،سبز Greenو طلایی Gold که در ظرفیت مشخص 1 ترابایت دارای قیمت های گوناگونی میباشند. در این مطلب به تفاوت های این هارد ها از نظر ساختاری و کارایی خواهیم پرداخت.

WD یا همان وسترن دیجیتال برای هر رنگ طبقه بندی مشخصی را در نظر گرفته است.این طبقه بندی ها براحتی کاربران و مصرف کنندگان را مشخص و هرکدام را در انتخاب بهترین نوع برای کارایی بیشتر راهنمایی میکند.

- محصولات Desktop در رنگ های Green,Blue, Black

- محصولات Data Center در مدلهای RE , SE , RE+ , Ae

- محصولات NAS در رنگ های RED , RED Pro , RE

- محصولات Surveillance در رنگ های Purple , Purple NC , RE

- محصولات Workstation در مدل Velociraptor

سری آبی Blue

WD در این طبقه سری Blue را برای کاربری عمومی با بازده کاری مناسب معرفی کرده است و عنوان میکند که هارددیسک هایی با رنگ آبی دارای Performance مناسب برای تمامی کارها هست. این دسته از هارد دیسک ها دارای حافظه Cache 16 مگابایت تا 64 مگابایت ( بر حسب نوع آنها ) می باشند. با توجه به قیمت میانه آنها این هارد دیسک میتواند بهترین انتخاب برای تمامی کاربران چه گرافیست ها و چه کاربران بازیهای رایانه ای و … باشد. سرعت انتقال داده در سری آبی رنگ WD بروی رابط SATA III 6GB/s از 126 مگابایت در ثانیه تا حداکثر 150 مگابایت در ثانیه خواهد بود و در سری جدید این محصولات تمامی HDD Blue ها دارای حافظه کش 64 مگابایتی هستند. سرعت چرخش دیسک در این مدل حداکثر 7200 دور در دقیقه است. حرارت عادی این سری از هارد دیسک ها در زمان کار از 0 تا 60 درجه خواهند بود و افزایش دمای بیش از این باید توسط فن و … کنترل شود. Loud/unload Cycle در این سری 300000 بوده و مناسب ترین گزینه ممکن برای کاربری روزمره و عادی می باشد. کسانی که از SSD ها در سیستم های خود استفاده میکنند میتوانید با خرید WD Blue در هزینه خود صرفه جویی مناسبی کنند.

WD به تازگی مدل هایبریدی از سری Blue را با نام SSHD Blue معرفی کرده است که ترکیبی از یک هارد دیسک و یک SSD می باشد. این مدل دارای 64 مگابایت حافظه کش ، 8 گیگابایت NAND از نوع (MLC (SSD وسرعت انتقال داده حداکثر 150 مگابایت در ثانیه می باشند. قرار است که این مدل Performance بالاتری از سری Blue داشته باشد ولی در کل در همان رده قرار خواهند داشت و انتظار حرکتی طوفانی از این مدل را نداشته باشید. نکته مهم وجود 8GB حافظه SSD است که در کل به صورت کش در اختیار HDD قرار دارد.

سری سبز Green

در سری Green تمرکز را بر ذخیره سازی قرار داده است. یک هارد دیسک کاملا معمولی، بدون صدا با حجم بالا به منظور تهیه آرشیو و ذخیره سازی اطلاعات. اگر بدنبال یک هارد برای آرشیو اطلاعات هستید و نیازی به استفاده مداوم از داده های آن ندارید میتوانید به عنوان یک انتخاب مناسب از هارد دیسک های رنگ سبز استفاده کنید. این هارد دیسک ها برای استفاده مداوم داده ها مناسب نیستند چون Performance کمتری در انتقال و خواندن و نوشتن اطلاعات دارند. به عنوان مثال اگر کار شما تدوین و افکت گذاری بروی تصاویر ویدیویی است، نباید تصاویر rush خود را بروی هارد های Green ذخیره و استفاده کنید. زیرا سرعت خواندن و نوشتن پایین آنها باعث می شود که در برنامه های تدوین و جلوه های ویژه کندی قابل ملاحظه ای داشته باشید. در عوض هارد دیسک های Green به دلیل قیمت مناسب و حجم بالا گزینه خوبی در آرشیو تصاویر ویدیویی می باشند.

سرعت انتقال داده در سری سبز رنگ WD بروی رابط SATA III 6GB/s از 135 مگابایت در ثانیه تا حداکثر 170 مگابایت در ثانیه خواهد بود و در سری جدید این محصولات تمامی HDD Blue ها دارای حافظه کش 64 مگابایتی و در برخی مدلها 8 مگابایتی هستند. سرعت چرخش دیسک در این مدل حداکثر 5400 دور در دقیقه است ( نه در همه زمان ها) که توسط کنترل intelliPower کنترل می شود. حرارت عادی این سری از هارد دیسک ها در زمان کار از 0 تا 60 درجه خواهند بود و افزایش دمای بیش از این باید توسط فن و … کنترل شود. این مدل نیز دارای loau/unload cycle 300000 می باشد.

سری مشکی Black

در این رده ، بالاترین Performance به هارد دیسک های Black تعلق دارد. کسانی که نیاز به یک دیسک سریع برای استفاده با سرعت بالا و مداوم هستند بهترین گزینه آنها هارد دیسک های Black خواهد بود. سرعت بالای خواندن و نوشتن از 150 مگابایت در ثانیه تا 171 مگابایت در ثانیه خواهد بود. حداکثر دور چرخش دیسک در مدل Black به 7200 دور در دقیقه می رسد و رابط اتصال آن همان SATA III 6Gb/s و حافظه کش 64 مگابایت می باشد. خوب همانطور که مشخص است این مشخصات به صورت کامل با مدل Blue یکسان است. اما درکل به دلیل تفاوت در متریال این هارد دیسک بازده نسبتا بهتری داشته و این مدل به دلیل وجود کنترل بهتر و سریعتر، در Level بالاتری قرار میگیرد. وجود متریال بهتر و کنترل مجهزتر باعث شده است که دمای این هارد دیسک با توجه به دور بالای چرخش دیسک در آن حداکثر 55 درجه باشد که نشان دهنده تفاوت در ساختار داخلی آن می باشد. این هارد دیسک بهترین گزینه برای دریافت بالاترین بازده کاری از میان هارد ها خواهد بود و 100 البته که قیمت بالاتری نیز نسبت به مدل سبز و آبی دارد. در صورتی که از حافظه ssd استفاده نمیکنید و میخواهید سرعت بالایی در بازی، گرافیک سه بعدی، تدوین و افکت گذاری ویدیو و … و در سیستم های ورک استیشن داشته باشید بدون شک انتخاب شما باید سری Black باشد. اما اگر حافظه SSD در سیستم دارید میتوانید با انتخاب یک WD Blue صرفه جویی مناسبی در هزینه و کارایی داشته باشید.

اما به سراغ طبقه بندی دوم شرکت WD از هارد دیسک ها خواهیم رفت. در این طبقه که جهت سرورها و دیتاسنترها و NAS معرفی شده است هارد دیسک های با عمر بالا و ثبات بیشتر به چشم میخورد. در بخش NAS یا Network attached storage جهت ذخیره سازی داده ها در شرکت ها و محل های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد که کاربری داخلی دارند. یعنی ذخیره در NAS بیشتر به صورت Local مورد استفاده قرار میگیرد و نه از طریق اینترنت و… .

سری قرمز Red

در این بخش سه مدل هارددیسک در اختیار کاربران قرار دارد. سری RED , RED Pro و RE .

هارد لپ تاپ های سری RED برای مصارف ذخیره سازی در اندازه های کوچک مورد استفاده قرار میگیرند. این هارد دیسک ها به منظور استفاده کلی در ذخیره سازی NAS تولید شده و نرم افزار NASware را نیز به جهت کنترل و مدیریت ذخیره سازی پشتیبانی میکنند. با توجه به حجم بالای این نوع هارد دیسک ها، سری قرمز کارایی بسیار خوبی در ذخیره سازی داده های حجیم مانند ویدیو، تصاویر و … خواهد داشت. از آنجایی که این سری برای ذخیره سازی تدارک دیده شده است، مدار و کنترل هارد دیسک دارای قابلیت اعتماد بالایی بوده و میتوانید در محیط های ذخیره سازی عمومی و RAID از آنها بهره ببرید. سرعت انتقال داده در HDD RED از 144 مگابایت تا 175 مگابایت خواهد بود که با توجه به حافظه کش 64 مگابایتی و رابط SATAIII 6Gb/s میتواند به عنوان یک ابزار ذخیره سازی مطمئن در سیستم شما قرار گیرد. زمان کار این نوع هارد دیسک ها و توانایی روشن ماندن و کار کردن در طولانی مدت به عنوان یک خصیصه مهم شناخته شده و میتوانید به راحتی بروی آنها حساب باز کنید. توصیه WD این است که در تجهیزات ذخیره سازی NAS تا حداکثر 8Bay از این HDD استفاده نمایید. اما چرا گفته می شود که از سری RED در ذخیره سازی های اندازه کوچک و در شرکت ها و خانه ها استفاده شود؟ دلیل این است که سرعت چرخش دیسک در این سری معادل سری Green می باشد و کنترلر Intellipower مسئولیت چرخش دیسک را به عهده دارد. در نتیجه اگر قرار باشد تعداد افراد زیادی به این هارد دسترسی داشته باشند ، نمیتواند به صورت همزمان به دلیل کندی در چرخش دیسک خدمات رسانی مناسبی داشته باشد.

سری RED Pro نیز تقریبا مشابه سری RED بوده اما کنترل و مدار هارد برای فعالیت ها و ذخیره سازی های پیشرفته تر و حجیم تر طراحی شده است. توصیه WD این است که در ابزار ذخیره سازی NAS بیش از ۸ Bay یعنی از 1 تا 16Bay از این نوع هارد دیسک استفاده نمایید. همچنین توصیه شده در صورتی که تعداد کاربران زیادی برای اتصال به NAS در نظر گرفته شده است از سری RED Pro استفاده نمایید. کاملا مشخص است که این سری دارای سرعت انتقال داده بالاتر و چرخش سریعتر دیسک هستند. سرعت انتقال داده در این سری با رابط SATA III 6Gb/s حداکثر 171 مگابایت و حداقل 164 مگابایت می باشد و سرعت چرخش دیسک در سری RED Pro به 7200 دور در دقیقه خواهد رسید. تمامی این هارد ها دارای 64 مگابایت حافظه کش خواهند بود و کلیه موارد ذکر شده در سری RED برای این سری نیز صادق است. لازم به ذکر است که کنترل این هارد دیسک از سری RED پیشرفته تر و ایمن تر است.

سری طلایی Gold

اما آخرین محصول در سری NAS که با سری Data Center نیز همگروه است هارد دیسک های سری RE می باشند.این محصول حرفه ای ترین نسل ذخیره سازی هارد دیسک های WD می باشد که برای DataCenter ها، سرورها و سیستم های پردازش سریع و محاسباتی ، ذخیره سازی ابری و … مورد استفاده قرار میگیرد. کارکرد این سری از هارد دیسک ها در بالاترین و امن ترین حالت ممکن بوده و به لطفا کنترل دقیق و دو پردازنده ای این سری میتوان گفت که WD RE یکی از بهترین انتخاب ها برای ذخیره سازی های حرفه ای به حساب میآید. همانطور که در اوایل این مطلب ذکر کردم، یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب هارد دیسک ها TLER می باشد که ویژه ذخیره سازی به روش آرایه های RAID است. سری RE دارای ویژگی TLER بوده و در نتیجه میتواند به عنوان یک انتخاب اول در زمینه RAID در نظر گرفته شود. همچنین این مدل از تکنولوژی DUAL actuator و محافظ لرزش برخوردار بوده که همگی در جهت افزایش کارایی و عمر مفید این دیسک به آن اضافه شده است. همچنین دارای دو رابط SAS و SATA هستند که در هر دو مدل سرعت چرخش دیسک ۷۲۰۰ دور در دقیقه بوده و سری SATA دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه کش و سرعت انتقال داده ۱۹۴ تا ۲۲۵ مگابایت در ثانیه می باشد. در مدل SAS نیز سرعت انتقال داده از ۱۷۰ تا ۱۸۲ مگابایت در ثانیه و ۳۲ مگابایت حافظه کش در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. در طبقه بعدی از محصولات این شرکت محصولات ذخیره سازی حرفه ای رده دوم قرار دارد که ویژه ذخیره سازی در اندازه های بسیار بزرگ و دیتا سنتر ها می باشد.

در این بخش محصولات سری RE, RE+,SE,AE به عنوان بهترین گزینه ها در اختیارسرورها و تجهیزات ذخیره سازی قرارخواهد گرفت. سری RE همان سری معرفی شده در NAS می باشد.

اما در سری RE+ علاوه بر تمرکز بر خصوصیات ذخیره سازی ذکر شده در مدل RE کاهش مصرف نیز در نظر گرفته شده است. در این صورت همزمان با افزایش کارایی و قابلیت ذخیره سازی، هزینه نگه داری و توان مصرفی سرورها نیز کاهش خواهد یافت.

در سری SE نیز با رعایت موازین ذکر شده در دیگر هارد دیسک های این بخش، محصولی ارزان تر و مقرون به صرفه تر با کنترلی متفاوت عرضه شده است.

در سری AE نیز وسترن دیجیتال تلاش کرده است که همزمان با در نظر گرفتن خصوصیات ذخیره سازی، محصولی متناسب و کارآمد را برای ابزارهای ذخیره سازی مبتنی بر هارد دیسک تهیه کند. در سری WD AE خبری از TLER نیست که معنای آن عدم اطمینان جهت RAID Array خواهد بود. در عوض شما با محصولی خنک تر، کارآمد تر و بسیار سریع جهت ذخیره سازی حالات غیر RAID طرف خواهید بود. هزینه تمام شده این هارد دیسک نیز بسیار مناسب و قابلیت اعتماد بالایی در ذخیره سازی خواهد داشت.

در رده بعدی، محصولات سری Surveillance به چشم میخورند. در این طبقه محصولات برای مراکز مانیتورینگ و ذخیره سازی تصاویر دوربین های محافظتی و مراقبتی تولید شده و کاربری کاملا متفاوتی نیست به دیگر محصولات WD دارند. این مدل از هارد دیسک ها دارای توان کاری تمام مدت هستند و قادر هستند به صورت 24 ساعته تصاویر را ظبط و نمایش دهند. در این بخش سه سری محصول معرفی شده است. یکی از آنها را در بخش NAS تشریح کردیم که به نام سری WD Re می شناسیم. دو سری جدید با رنگ Purple به نامهای Purple و Purple NV نیز در این بخش قرار دارند که در مدل Purple ویژه مراکز کوچک خانگی، ادارات و سیستم های نظارتی حداکثر تا 32 دوربینه خواهد بود.

سری بنفش Purple

سری Purple NV هم تقریبا معادل سری ارغوانی بوده اما برای مراکز مانیتورینگ تحت شبکه مورد استفاده قرار میگیرد وسیستم های Network Video Recorder را تحت پوشش میگیرد. این سری نیز حداکثر تا 64 دوربین را میتوانید پشتیبانی کند. برای مراکزی با تعداد دوربین بیشتر می بایست از سری RE در حالت RAID استفاده نمایید.

اما سری Velociraptor که در ایران کمیاب است ویژه Workstation و با سرعت 200 مگابایت در ثانیه در 10000 دور در دقیقه و 64مگابایت حافظه کش مناسب فعالیت های گرافیک سه بعدی، ویرایش تصاویر ، ویرایش ویدیو و در کل نرم افزارهای تخصصی ورک استیشن می باشد. امیدوارم با این توضیحات مختصر بتوانید به راحتی هارد دیسک مناسب خود را انتخاب نمایید و از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید. در انتها نیز یک مقایسه کلی از محصولات در اختیار شما قرار خواهم داد.

 

برچسب ها