تاریخ انتشار: 01/07/27
نمایش: (835)

تجارت ابر هیبریدی

مونیکا ساسو، فن‌آور ارشد EMEA FSI، Red Hat، در مورد نقاط محوری اصلی در رقابت ماندن در فضای خدمات مالی با ما صحبت می‌کند.
در سال‌های اخیر، شرکت‌های خدمات مالی مجبور شده‌اند برای رقابت در بازار خود تصمیم‌های استراتژیک چالش‌برانگیزی بگیرند.

یک نقطه محوری اصلی این است که آیا باید به تولید محصولات مالی یا توزیع آنها متعهد شد یا هر دو. تفاوت بین ایجاد خدمات نوآورانه جدید برای مشتریان در مقابل جمع آوری و توزیع خدمات شخص ثالث، چشم انداز فناوری و مدل عملیاتی را که یک تجارت برای موفقیت به آن نیاز دارد، آگاه می کند. یک توزیع کننده می خواهد بر توسعه یک نام تجاری قوی، یک پلت فرم باز و روابط محکم با مشتری و شریک تمرکز کند. در همین حال، برای یک تولید کننده، نوآوری در ویژگی های محصول و مهارت های قوی توسعه برنامه به ستون های تجارت تبدیل می شود.

استراتژی کسب و کار چه ربطی به ابر دارد؟ امروزه این دو به طور ذاتی به هم مرتبط هستند. کسب‌وکارها باید مطمئن شوند که پایه‌های فناوری مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر برای حمایت از رشد و اهداف تولید یا توزیع دارند. این آنها را به یک نقطه تصمیم گیری کلیدی دیگر هدایت می کند: اینکه آیا ابتدا ابر عمومی، ابتدا ابر خصوصی، چند ابر عمومی یا زیرساخت ابر ترکیبی که همه موارد فوق را در بر می گیرد، انتخاب کنند. همانطور که کسب و کارها قصد دارند درک عمیق تری از آنچه ابر می تواند به آنها کمک کند به دست آورند، ما نگاهی به برخی ملاحظات اساسی برای کمک به تعیین مناسب ترین استراتژی ابری می اندازیم.

افزایش اندازه ابر عمومی
دلایل مختلفی وجود دارد که شرکت ها زیرساخت های مبتنی بر ابر میزبان عمومی را انتخاب می کنند. یک محرک اصلی نیاز به منابع موقت یا محاسبات بر اساس تقاضا است. ابر عمومی امکان گسترش تقریباً آنی را فراهم می‌کند، که فقط با هزینه‌های محیطی محدود می‌شود. این توانایی مقابله با اوج و پایین ترین سطح تقاضا را فراهم می کند، چه پیش بینی شده، مانند کریسمس یا فصل مالیات، یا غیرمنتظره، مانند تسویه مطالبات پس از آب و هوای شدید یا افزایش بانکداری آنلاین در طول موج اول قرنطینه کووید-19. برای بارهایی که نمی توان تخمین زد، ارائه ظرفیت اضافی در یک مرکز داده پرهزینه خواهد بود، در حالی که انفجار در ابر عمومی واکنش های مشتری محور بیشتری را نسبت به تغییر تقاضا ممکن می کند.

ابر عمومی همچنین می‌تواند رشد کنترل‌شده و سیستماتیک زیرساخت‌های داخلی را با ایجاد گسترش موقت در حالی که فرآیند تدارکات با تقاضا مطابقت دارد، ترویج کند. ما مواردی را دیده‌ایم که به دلیل فرآیندهای تدارکاتی و حاکمیتی، تأمین توان محاسباتی درون محل ممکن است تا شش ماه طول بکشد. ظرفیت ابر عمومی یک توقف ایجاد می کند و زمانی که قدرت محاسباتی در محل در دسترس قرار گرفت می توان آن را رها کرد.

از دیگر مزایای ابر عمومی می توان به توانایی تفکیک مناطق نگرانی و کاهش برخی از جنبه های ریسک عملیاتی اشاره کرد. به عنوان مثال، زیرساخت ابری را می توان برای میزبانی برنامه های فرانت اند که نیاز به تغییر منظم دارند، استفاده کرد و امکان دسترسی به داده های شرکت را از طریق یکپارچه سازی باطن امن فراهم می کند، در حالی که مناطقی را که به دلایل انطباق یا ریسک نیاز دارند جدا می کند. به طور مشابه، ابر عمومی توانایی تجمیع منابع و کارآمد بودن با ظرفیت تامین را فراهم می کند. این می تواند در منابع و زمان صرفه جویی کند که می تواند در سایر نقاط سازمان ارزش افزوده ایجاد کند.

ابر همچنین ممکن است به کاهش هزینه‌ها از طریق مدل‌های مبتنی بر پرداخت کمک کند. سازمان ها می توانند بدون نیاز به ساخت مرکز داده یا سرورهای از کار انداختن زیرساخت رشد کرده و کوچک شوند. CFO ها می توانند تخصیص هزینه خود را از capex به opex تغییر دهند و همچنین هزینه را مستقیماً در پروژه ها و خدمات توزیع کنند و امکان محاسبه بازگشت مستقیم سرمایه (ROI) را برای یک تجارت یا خط محصول فراهم کنند.

شرکت ها همچنین باید از اشکالات احتمالی آگاه باشند - استفاده از ابر عمومی می تواند نیاز به بازنویسی برنامه ها داشته باشد، و در برخی موارد، ارائه دهندگان به پذیرش خدمات اختصاصی جدید نیاز دارند، که می تواند اثر قفل داشته باشد. در برخی سناریوها، مانند محیط‌های توسعه برای اثبات مفاهیم، ​​تخمین اینکه چه مقدار از منابع ابری مورد نیاز است و برای چه مدت زمانی می‌تواند دشوار باشد، که برنامه‌ریزی و مقرون به صرفه بودن آن را دشوار می‌کند.

ابر ترکیبی در عمل
بسیاری از شرکت ها می خواهند از ابرهای عمومی و خصوصی استفاده کنند. در چشم انداز فناوری مشتری جهانی 2021، گزارش Red Hat، زمانی که از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات خواسته شد تا استراتژی ابری خود را توضیح دهند، 27٪ گفتند که رویکرد ابری ترکیبی را در پیش گرفته اند و 11٪ گفتند که چند ابری هستند. بخش خوبی - 18٪ - هنوز در حال تدوین استراتژی های ابری خود هستند. این امر منطقی است، زیرا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نقش مهمی در تصمیم‌گیری مرحله بعدی تکامل کسب‌وکار ایفا می‌کند و بر افرادی که به عنوان نسل بعدی فن‌آوران و کارشناسان مالی به شرکت ملحق می‌شوند، تأثیر می‌گذارد. در یک تحقیق جداگانه، گزارش منبع باز وضعیت سازمانی Red Hat در سال 2021، 69٪ از رهبران فناوری اطلاعات اظهار داشتند که ترجیح می دهند از چندین فروشنده برای نیازهای زیرساخت ابری خود استفاده کنند.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*