تاریخ انتشار: 01/07/23
نمایش: (38)

30 درصد زباله های موبایل تا سال 2022 از گوشی های هوشمند خواهد آمد

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بیش از پنج میلیارد از 16 میلیارد تلفن همراه مورد انتظار در سطح جهان تا سال 2022 دور انداخته یا ذخیره می‌شوند و نیاز بیشتری به بازیافت اجزای اغلب خطرناک آن‌ها ایجاد می‌کند.

بر اساس گروه مطالعاتی WEEE، مجموعه ای از این تعداد تلفن رها شده می تواند 50000 کیلومتر پرواز کند که بیش از 100 برابر بیشتر از ایستگاه فضایی بین المللی است.

اگرچه اکثر این ابزارها حاوی اجزای ارزشمندی مانند طلا، مس، نقره، پالادیوم و سایر فلزات قابل بازیافت هستند، اما احتکار شده، رها شده یا سوزانده می‌شوند که خطرات زیادی برای سلامتی و محیط زیست به همراه دارد.

یک نظرسنجی که از ژوئن تا سپتامبر 2022 در شش کشور اروپایی انجام شد نشان داد که بسیاری از پنج میلیارد گوشی که از گردش خارج شده اند به جای انداختن در زباله، احتکار خواهند شد.
این زمانی اتفاق می‌افتد که افراد، خانواده‌ها و شرکت‌ها تلفن‌های همراه خود را برای تعمیر یا بازیافت بیاورند و در عوض آن‌ها را در کمد، کابینت، کشو یا گاراژ رها کنند.

بر اساس این نظرسنجی، یک خانواده اروپایی به طور متوسط ​​تا پنج کیلوگرم ابزار الکترونیکی برای هر عضو احتکار می کند.

محققان دریافتند که 46 درصد از 8775 خانوار مورد بررسی، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی جزئی را در پیش بینی استفاده در آینده ذخیره می کردند. 15 درصد دیگر از مردم فناوری خود را برای فروش یا ارائه آن احتکار می کنند، در حالی که 13 درصد آن را برای «ارزش عاطفی» نگه می دارند.

پاسکال لروی، مدیر کل WEEE می گوید: "گوشی های هوشمند یکی از محصولات الکترونیکی هستند که بیشترین نگرانی را برای ما دارد. اگر مواد کمیاب موجود در آنها را بازیافت نکنیم، باید آنها را در کشورهایی مانند چین یا کنگو استخراج کنیم."

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*