تاریخ انتشار: 01/07/24
نمایش: (29)

چگونه برنامه نویسی کامپیوتر در طول سال ها تکامل یافته است؟

هر روز میلیاردها نفر در سراسر جهان به کد دسترسی پیدا می کنند. از زبان‌های کدنویسی برای ایجاد همه چیز از وب‌سایت‌هایی که می‌خوانید تا برنامه‌هایی که در تلفن‌ها و تبلت‌های خود استفاده می‌کنید استفاده می‌شود. کدنویسی اکنون با 10 سال پیش بسیار متفاوت است و احتمالاً 10 سال دیگر دوباره بسیار متفاوت خواهد بود. اگر بدانید در گذشته چگونه تغییر کرده است، ممکن است بتوانید پیش بینی کنید که در ده سال آینده چگونه تغییر خواهد کرد.


محبوب ترین زبان ها برای نوشتن کد تغییر کرده اند
در سال 2010، اگر به کد منبع یک وب سایت نگاه کنید، جاوا، جاوا اسکریپت، PHP و HTML سنتی زیادی خواهید دید. تا سال 2015، پایتون PHP را به عنوان سومین زبان برنامه نویسی پرکاربرد پشت سر گذاشت و تا سال 2019، پرکاربردترین زبان برنامه نویسی خواهد بود. چرا بسیاری از مردم پایتون را انتخاب می کنند؟ استفاده از آن آسان است، با تمرکز بر خواندن آسان. همچنین یک زبان منبع باز است که به راحتی به انواع مختلف برنامه ها اضافه می شود.

هوش مصنوعی یک امر عادی جدید است
هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری رایج شده است و تنها محبوبیت آن بیشتر خواهد شد. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری از یادگیری ماشینی برای انجام همه کارها از ساخت قطعات گرفته تا رانندگی ماشین‌ها استفاده می‌کنند، برنامه‌نویسان باید تراشه‌های بزرگ‌تری بسازند و اندازه دسته‌ای شبکه‌های عصبی را در پروژه‌ها افزایش دهند تا توانایی‌های هوش مصنوعی را به روز نگه دارند. شبکه های عصبی توسط کسب و کارها در همه زمینه ها برای کسب اطلاعات بیشتر و حتی صحبت با مشتریان خود استفاده می شود. به این فکر کنید که آیا تا به حال از یک آژانس مسافرتی مجازی استفاده کرده اید یا از یک روش خودکار برای سرمایه گذاری پول خود استفاده کرده اید. هر کدام از اینها به هوش کامپیوتری بستگی دارد. در واقع، 91 درصد از صاحبان مشاغل می گویند که کسب و کار آنها نسبت به سال 2010 بسیار بیشتر از فناوری آگاه است.

هر صنعتی با فناوری بیشتر آشنا می شود
حتی کسب‌وکارهایی که هنوز از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند، نسبت به یک دهه پیش یا حتی چند سال پیش، از فناوری‌تر آگاه هستند. برنامه نویسان نرم افزار می گویند که بیش از نیمی از شرکت هایی که برای آنها کار می کنند اکنون 100 برابر بیشتر از سال 2020 کد استفاده می کنند و 18 درصد بزرگ از آنها می گویند که شرکت هایی که برای آنها کار می کنند اکنون 500 برابر بیشتر از سال 2020 از کد استفاده می کنند. این احتمالاً به این دلیل است که شرکت های بیشتری از هر زمان دیگری از برنامه ها استفاده می کنند. برنامه‌ها قبلاً بیشتر بازی‌ها یا چیزهایی بودند که با صنعت فناوری ارتباط داشتند. این روزها می توانید از طریق اپلیکیشن ها خواربار سفارش دهید، شام بخرید و حتی با درمانگر خود صحبت کنید. برنامه های بیشتر به معنای کدنویسی بیشتر و افراد بیشتری است که می توانند کدنویسی کنند.

دسترسی به کد و یادگیری آن آسان تر است
کمی بیش از یک دهه پیش، رسیدن به کدهایی که قبلاً نوشته شده بود بسیار سخت تر بود. در گذشته، مجوزها اغلب با مجوز عمومی عمومی گنو (GPL) اداره می شدند که بسیار سختگیرانه تر از آنچه امروز مورد نیاز است، بود. این بدان معنی است که کدهای بیشتری در دسترس همه است. میلیون ها کد نوشته شده، از بیت های کوچک گرفته تا برنامه های کامل، وجود دارد که برنامه نویسان می توانند با هزینه اندک یا بدون هزینه در برنامه ها و پروژه های خود از آنها استفاده کنند. به طور کلی، شروع از صفر و یادگیری نحوه کدنویسی نیز آسان تر است. مردم مجبور بودند ساعت ها به دانشگاه بروند یا آموزش های طولانی و پیچیده را بخوانند. مردم می توانند کدنویسی را با برنامه ها و آموزش هایی یاد بگیرند که درک آنها بسیار ساده تر از گذشته است. همچنین شروع پروژه ها برای یادگیری نحوه کدنویسی به صورت عملی بسیار آسان تر است.

APIها استانداردتر می شوند
کدنویسی در طول زمان سازگارتر شده است. یک دهه پیش، شرکت‌ها تمام تلاش خود را کردند تا مطمئن شوند برنامه‌هایشان با سایر شرکت‌ها کار نمی‌کند. این کار را برای برنامه نویسان سخت تر کرد، زیرا مجبور بودند هر بار که برای پشتیبانی از یک پلتفرم جدید به کد جدید نیاز داشتند، کد جدید بنویسند. رابط های برنامه نویسی برنامه (API) این روزها عادی هستند. آنها تمایل دارند از مجموعه ای اصلی از استانداردها استفاده کنند که نوشتن برنامه و ادغام آن با انواع پلتفرم ها را آسان تر و سریع تر می کند. اما مهم است که در نظر داشته باشید که APIها هنوز هم خطرات امنیتی دارند و در نحوه عملکردشان مشکل دارند.

مردم به افرادی نیاز دارند که بتوانند کدنویسی کنند
همانطور که تکنولوژی روز به روز بهتر می شود، جهان به افراد بیشتری نیاز خواهد داشت که بتوانند کد بنویسند. اداره آمار کار فکر می کند که تعداد مشاغل در ده سال آینده تا 22 درصد رشد خواهد کرد. این یک تجارت خوب است که افراد را علاقه مند نگه می دارد و در لبه برش ایده های جدید است.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*