تاریخ انتشار: 01/07/24
نمایش: (30)

5G اینجاست. چگونه زندگی ما را تغییر خواهد داد

در کنگره موبایل هند 2022، نخست وزیر نارندرا مودی خدمات 5G را به طور رسمی در هند معرفی کرد و عصر فناوری جدیدی را آغاز کرد. هدف از این فناوری ایجاد یک شبکه ارتباطی با برد نامحدود، سرعت بالا، زمان تاخیر کوتاه و قابلیت اطمینان بالا است.

پیش بینی می شود که خدمات 5G نقش مهمی در کمک به هند در دستیابی به هدف اقتصادی خود که یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری تا سال 2024-25 است، ایفا کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2035، 5G یک تریلیون دلار تأثیر بر اقتصاد خواهد داشت و 150 میلیارد دلار اضافی برای تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بین سال‌های 2025 تا 2040 فراهم خواهد کرد.

ایرتل، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده مخابرات هند، ابتدا از شبکه 5G استفاده کرد و اعلام کرد که خدمات آن اکنون در هشت شهر در سراسر کشور در دسترس است: بمبئی، دهلی، چنای، بنگالورو، حیدرآباد، سیلیگوری، ناگپور و بنارس.

5G بالاخره پس از سال ها انتظار و انتظار از راه رسید. با این حال، این به چه معناست و چگونه بر روی آینده تأثیر می گذارد؟

در اینجا آمده است که چگونه 5G می تواند زندگی ما را تغییر دهد

1. رعد و برق با تاخیر صفر
مصرف‌کنندگان می‌توانند با 5G نسبت به 4G نرخ انتقال داده سریع‌تری را انتظار داشته باشند. در مقایسه با حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه که توسط 4G به دست می آید، اینترنت 5G ممکن است به 10 گیگابیت در ثانیه برسد. تأخیر شبکه های 5G می تواند به کمتر از یک میلی ثانیه برسد. تأخیر، برای افراد ناآشنا، زمان سپری شده بین ارسال یک بسته داده توسط دستگاه و دریافت پاسخ آن است. کاهش زمان پاسخگویی نشان دهنده تاخیر کمتری است. به لطف فناوری 5G، پوشش دهی در مناطق روستایی بدون وقفه خواهد بود.

2. توسعه تکنولوژی روز
ظهور 5G همچنین خبر از ورود سایر نوآوری های فناوری به کشور مانند VR، AR و غیره خواهد داد. این پیشرفت های تکنولوژیکی به نفع مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، آموزشی، مدیریت بلایا و سایر صنایع خواهد بود. خدمات و راهکارهای جدید مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا با 5G امکان پذیر خواهد شد. مدل‌های کسب‌وکار جدید از قابلیت‌های پیشرفته‌ای که توسط شبکه‌های 5G ممکن شده است الهام گرفته می‌شوند. زمانی که 5G بالاخره از راه برسد، صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را نیز متحول خواهد کرد. برای افزایش کارایی اکوسیستم EV و کاهش هزینه کلی آن، ممکن است از 5G برای اتصال وسایل نقلیه و ایستگاه های شارژ در یک شبکه استفاده شود.

3. تجربه بدون درز
شبکه 5G جو کنسرت ها و رویدادهای ورزشی مانند بازی های فوتبال را بهبود می بخشد. به لطف کاهش تاخیر 5G، طرفداران ورزش می توانند از یک تجربه واقعاً غوطه ور لذت ببرند. در نتیجه 5G، کاربران می توانند ویدیوهای 4K را به دستگاه های تلفن همراه خود پخش کنند. این راه را برای مجموعه ای از فعالیت ها و نرم افزارهای جدید و جذاب، از جمله واقعیت افزوده و مجازی، برنامه های بازی موبایل و غیره هموار خواهد کرد.

4. کار از راه دور موثر
کار از راه دور کارآمدتر با نسل بعدی شبکه 5G امکان پذیر است. ساختمان‌های هوشمند فعال‌شده توسط فناوری 5G ممکن است محیط کار را برای کارگران دلپذیرتر کند، بهره‌وری را افزایش داده و هزینه‌های سربار را برای مشاغل کاهش دهد.

5. انقلاب صنعتی
چهارمین انقلاب صنعتی از پیشرفت‌هایی که با فناوری 5G امکان‌پذیر شده است، سود زیادی خواهد برد. با ظهور خدمات 5G، طیف گسترده ای از حسگرها و دستگاه های IoT (اینترنت اشیا) ممکن است با هم شبکه شوند تا هماهنگی وظایف معمول را ساده کنند.

فرآیندهای تولید و حمل و نقل تحت تأثیر نسل بعدی شبکه 5G قرار خواهند گرفت. چندین کاربرد بالقوه در صنعت صنعتی دارد، از جمله کاهش هزینه ها، کاهش زمان توقف، به حداقل رساندن ضایعات و افزایش تولید. هزینه لجستیک در حال حاضر حدود 13 تا 14 درصد از کل درآمد است اما پیش بینی می شود با معرفی 5G به 5 درصد کاهش یابد. صنایع امنیتی و نظارتی نیز با 5G دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهند شد.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
برچسپ ها