تاریخ انتشار: 01/07/24
نمایش: (25)

5 زبان برنامه نویسی که توسعه دهندگان بلاک چین باید بدانند

فناوری که ارزهای دیجیتال را تقویت می کند، بزرگترین روند فناوری در چند سال اخیر بوده است. بلاک چین تعدادی از موارد استفاده را برای فضای بلاک چین سازمانی یا عمومی ساده کرده است. شرکت‌های فناوری در همه اندازه‌ها تقاضای زیادی برای افراد فنی با مهارت‌های بلاک چین دارند. اگر می خواهید به عنوان یک توسعه دهنده بلاک چین کار کنید، در اینجا زبان های برنامه نویسی هستند که باید یاد بگیرید.

1. پایتون
زبان برنامه نویسی محبوب برای نوشتن برنامه ها و سیستم های غیرمتمرکز مفید است. ساختار ساده و کاربردی پایتون آن را به یک انتخاب عالی برای پروژه های بلاک چین تبدیل می کند. طیف گسترده ای از کتابخانه ها و چارچوب ها در پایتون نوشتن برنامه های بلاک چین را بدون صرف زمان زیاد آسان تر می کند. بسیاری از شرکت‌ها روی بسته‌های پایتون کار می‌کنند تا برنامه‌های بلاک چین را بدون نوشتن کد زیاد ایجاد کنند.

2. جاوا اسکریپت
زبان برنامه نویسی در بین توسعه دهندگان بسیار محبوب است. جاوا اسکریپت چندین کتابخانه و چارچوب دارد. جاوا اسکریپت درست از jQuery و React به Angular و Node به عنوان یک انتخاب مطمئن برای ساخت اپلیکیشن‌های باگ کمتر در نظر گرفته می‌شود. جاوا اسکریپت برای نوشتن برنامه های بلاک چین که تراکنش ها غیرقابل برگشت هستند، مهم است.

3. Solidity
زبان شی گرا و سطح بالا برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می شود. قراردادها برنامه هایی هستند که عملکرد حساب ها را دیکته می کنند. Solidity از C++، Python و JavaScript الهام گرفته شده است. این برای استفاده از ماشین مجازی اتریوم (EVM) ایجاد شده است.

4. Go
این زبان برنامه نویسی توسط Hyperledger استفاده می شود که بزرگترین ارائه دهنده نرم افزار منبع باز برای بلاک چین است. Go به یک زبان محبوب برای ایجاد برنامه های بلاک چین تبدیل شده است. سادگی این زبان به آن کمک کرده است تا در بین توسعه دهندگان بلاک چین جذابیت پیدا کند. فرآیند توسعه در مقایسه با زبان های دیگر ساده تر است.

5. C++
C++ کنترل بهتری بر مصرف CPU و حافظه ارائه می دهد. رمزارز محبوب بیت کوین با استفاده از ++C توسعه یافته است. این زبان در دنیای بلاک چین همچنان مهم است. C++ به دلیل اصول و ویژگی های خود از ویرایش تصادفی داده ها جلوگیری می کند. این زبان برای برنامه های بلاک چین پیچیده مانند قراردادهای هوشمند مورد نظر نیست.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*