تاریخ انتشار: 01/07/25
نمایش: (37)

استارت آپ IIT Mandi از اولین تاب غول پیکر جهان با پشتیبانی هوش مصنوعی در Manali رونمایی می کند

آیا می خواهید در یک تاب غول پیکر سوار شوید؟ انتظار شما به پایان رسید! گردشگران در مانالی می‌توانند سوار یک تاب غول‌پیکر با پشتیبانی هوش مصنوعی شوند که توسط یک استارت‌آپ انکوبه شده با IIT Mandi ساخته شده است و همچنین ادعا می‌کند که اولین تاب غول‌پیکر جهان است.

این استارت آپ توسط چهار دوست دوران کودکی که مهندس و کوهنوردان آموزش دیده هستند تاسیس شد. استارت آپی به نام Manali Swing آزمایشات انسانی خود را به پایان رسانده و در حال ثبت پنج پتنت برای مفهوم و طراحی است.

این استارتاپ همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش در کشورهای خارج از کشور مانند دبی و سوئیس است.

اوتساو سونی، یکی از بنیانگذاران، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که شرکت آنها اولین شرکتی است که خلاقانه ترین بانجی جامپینگ جهان را ارائه می دهد، اما نکته اینجاست که به جای پایین رفتن روی طناب بانجی لاستیکی، در اینجا یک سقوط آزاد خواهد بود. به دنبال آن چرخش غول‌پیکر روی طناب‌های پویا دوگانه با بیش از 100 سبک پرش ممکن است که به فرد اجازه می‌دهد تا آدرنالین سقوط آزاد 70 متری را با هوش مصنوعی نویدبخش ایمنی بی‌عیب و نقصی را تجربه کند.

سونی همچنین گفت که گردشگران باید برای هر پرش 3000 روپیه بپردازند. هزینه با احتساب حمل و نقل از یک نقطه مشخص می باشد و عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای نیز شامل می شود.

با حضور انحصاری کارشناسان IRATA، این استارت آپ آزمایشی در مقیاس بزرگ در IIT حیدرآباد انجام داد که شامل 1000 جهش ساختگی و پرش موفقیت آمیز انسانی بود.

علاوه بر این، هوش مصنوعی با ردیابی شرکت‌کننده و عملکرد اصلی پرش در میلیون‌ها نقطه داده، تأییدیه‌های بهینه پرش را ارائه می‌کند. یک Jump Master و خدمه‌اش با داشتن یک هوش مصنوعی بسیار هوشمند، از این مزیت برخوردار خواهند بود که مطمئن شوند هیچ آسیب، حادثه یا علت و معلولی در سایت رخ نمی‌دهد. به عنوان مثال، اگر پروتکل پرش یا استانداردهای بین المللی رعایت نمی شد، هوش مصنوعی اجازه پرش را نمی داد.

این یکی از هیجان‌انگیزترین همبستگی‌های نوآوری، فناوری و ورزش ماجراجویی در این دهه خواهد بود و این پتانسیل را دارد که کل بخش گردشگری ماجراجویی را متحول کند. خبر خوب این است که برای انجام این کار به تجهیزات گران قیمت یا دوربین های تخصصی با تکنولوژی بالا نیاز نداریم. با استفاده از فید دوربین های مداربسته مداربسته با رزولوشن بالا استاندارد موجود، این دوربین ممکن است در هر کجای دنیا امتیازدهی شود.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*