تاریخ انتشار: 01/07/25
نمایش: (80)

آخرین تکنولوژی لپ تاپ چیست؟

آیا به دنبال خرید آخرین تکنولوژی در لپ تاپ هستید؟ در این مقاله، نگاهی به سه نسخه جدید لپ‌تاپ‌های منتشر شده می‌اندازیم و توضیح می‌دهیم که چگونه هر کدام بسته به نیازهای شخصی شما می‌توانند برای شما مفید باشند. یکی از این سه مدل می تواند دقیقا همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید! برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید.

آخرین تکنولوژی لپ تاپ چیست؟
لپ تاپ های لمسی
لپ تاپ با کارت گرافیک اختصاصی
لپ تاپ های گیمینگ سبک
لپ تاپ های قابل تبدیل
اینتل x86 در مقابل پردازنده های ARM
چگونه بهترین لپ تاپ را برای خود پیدا کنید
بهترین پردازنده برای لپ تاپ شما
آیا به درایو حالت جامد (SSD) نیاز دارید؟
ایجاد لیست کامل لپ تاپ شما
آخرین تکنولوژی در لپ تاپ

لپ تاپ های لمسی
یکی از جدیدترین فناوری های موجود در لپ تاپ ها قابلیت نمایشگر لمسی است. این به شما اجازه می دهد تا با استفاده از انگشتان خود به جای ماوس یا ترک پد، به روشی طبیعی تر با رایانه خود تعامل داشته باشید. بسیاری از مردم لپ تاپ های لمسی را نسبت به لپ تاپ های سنتی کاربر پسندتر و کارآمدتر می دانند. از دیگر مزایای لپ‌تاپ‌های لمسی می‌توان به استفاده از ژست‌های حرکتی مختلف روی صفحه مانند کشیدن انگشت به چپ یا راست اشاره کرد. آنها همچنین مجهز به صفحه نمایش چند لمسی هستند که روش های مختلف ورودی را به طور همزمان امکان پذیر می کند، مانند کشیدن انگشت، نیشگون گرفتن و زوم کردن. سایر ویژگی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

وضوح صفحه نمایش 1080p Full HD؛
طراحی نازک و سبک؛
عمر باتری طولانی؛
اتصال بلوتوث؛
درایو نوری
صفحه کلید دارای نور پس زمینه؛
دوربین ویدئو کنفرانس؛
زمان بوت فوری
در حالی که لپ‌تاپ‌های لمسی کاربرپسندتر در نظر گرفته می‌شوند، این بدان معنا نیست که کاملاً بصری هستند. در واقع، برخی افراد استفاده از آنها را دشوار می دانند، به خصوص اگر به موس یا ترک پد سنتی عادت داشته باشند. اگر به خرید یک لپ تاپ با صفحه نمایش لپ تاپ تاپ لمسی علاقه دارید، قبل از تصمیم گیری نهایی، حتما چندین بررسی را بخوانید. شما می توانید بسیاری از این موارد را در سایت های بررسی محبوب مانند CNET یا Engadget پیدا کنید. همچنین رفتن به فروشگاه لوازم الکترونیکی و امتحان کردن مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌های لمسی برای خودتان ممکن است مفید باشد. اگر فروشگاهی در نزدیکی شما وجود ندارد که لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی را حمل کند، برخی از خرده‌فروش‌های بزرگ مانند آمازون و Best Buy آنها را به صورت آنلاین می‌فروشند تا بتوانید یکی را سفارش دهید و ابتدا آن را در خانه امتحان کنید.

لپ تاپ با کارت گرافیک اختصاصی
یکی از جدیدترین و مهم ترین فناوری ها در لپ تاپ ها، کارت گرافیک اختصاصی است. این مؤلفه امکان رندر گرافیکی نرم‌تر و واقعی‌تر را فراهم می‌کند و آن را برای بازی و سایر کارهایی که منابع فشرده دارند ایده‌آل می‌کند. اکثر کارت‌های گرافیک اختصاصی توسط Nvidia یا AMD ساخته می‌شوند که مورد دوم در پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ رایج‌تر است. با این حال، چند مدل رده بالا نیز از اینتل وجود دارد که عملکرد عالی را ارائه می دهند. اینها شامل پردازنده‌های نسل هشتمی جدید مانند i7-8750H می‌شود که دارای گرافیک Iris Plus Graphics 655 و همچنین گرافیک یکپارچه UHD 620 هستند. اینها هم برای کاربران قدرتمند و هم برای گیمرهای کم هزینه گزینه های عالی هستند زیرا عملکرد کلی فوق العاده ای را ارائه می دهند در حالی که هزینه کمتر از 1000 دلار دارند.

پردازنده های نسل هشتم اینتل نیز با بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های جدید، از جمله سیستم به روز شده Turbo Boost ارتقا یافته اند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد وقتی از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که به قدرت بیشتری نیاز دارند، مانند بازی‌های رایانه‌ای یا ویرایش فیلم‌ها و عکس‌ها، پردازنده خود را به‌طور خودکار اورکلاک کنید. بسیاری از این تغییرات برای رفع مشکلاتی که کاربران با پردازنده‌های نسل قبلی داشتند، به‌ویژه از نظر کاهش افت عملکرد در طول زمان و آسان‌تر کردن چند کار انجام می‌شوند. بسیاری از کارت‌های گرافیک اختصاصی حتی RAM خود را برای عملکرد بیشتر ارائه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا نرخ فریم بالایی را در بازی‌ها بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در سیستم‌های گران‌تر دریافت کنید.

HP Pavilion Gaming 15t از یک پردازنده استاندارد اینتل استفاده می کند اما آن را با کارت گرافیک برتر Radeon RX Vega M GL AMD جفت می کند. در حالی که بیشتر لپ‌تاپ‌های دارای گرافیک اختصاصی بیش از 1000 دلار قیمت دارند و برای بازی‌های فشرده‌تر در نظر گرفته شده‌اند، بازی‌هایی که لپ‌تاپ‌ها به لطف هارد دیسک 1 ترابایتی نیز می‌توانند از عهده آن برآیند. با این حال، اگر واقعاً می خواهید بازی های AAA را در بالاترین تنظیمات خود بدون نیاز به سرمایه گذاری هزاران دلار در رایانه خود تجربه کنید، باید یک سیستم دسکتاپ از پیش ساخته شده را خریداری کنید. اینها معمولاً مشخصات بالاتر و عملکرد بهتری نسبت به سایر رایانه ها در حدود 1000 دلار دارند. با این حال، آنها مانند سیستم های لپ تاپ قابل حمل نیستند که برخی از افراد ممکن است آن را برای مسافرت یا بازی در خانه ترجیح دهند.

لپ تاپ های گیمینگ سبک
بازار لپ‌تاپ‌های بازی اخیراً در آتش سوخته است و سازندگان ماشین‌های شگفت‌انگیزی را عرضه می‌کنند. یکی از جدیدترین ترندها حرکت به سمت لپ تاپ های گیمینگ با وزن سبک تر است. این لپ‌تاپ‌ها معمولاً نازک‌تر و سبک‌تر از همتایان سنتی خود هستند و به همین دلیل قابل حمل‌تر هستند. بسیاری از این لپ‌تاپ‌های جدید دارای برخی مشخصات چشمگیر مانند نمایشگرهای 4K، پردازنده‌های قدرتمند و کارت‌های گرافیک برتر هستند. اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ جدید هستید، حتماً برخی از جدیدترین مدل های شرکت هایی مانند Razer، Alienware و MSI را بررسی کنید. یک جستجوی سریع به شما نشان می دهد که چگونه انسان است

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*