تاریخ انتشار: 01/07/21
نمایش: (36)

DoT طیفی را برای آزمایشات 5G به اپراتورهای مخابراتی اختصاص می دهد

منابع گفتند که وزارت مخابرات (DoT) طیفی را به اپراتورهای مخابراتی اختصاص داده است تا آزمایشات 5G را در کشور آغاز کنند. به گفته منابع صنعتی، آزمایش‌ها در مکان‌های مختلفی از جمله دهلی، بمبئی، کلکته، بنگلور، گجرات، حیدرآباد و سایر موارد انجام خواهد شد.

یک مقام شرکت مخابراتی گفت: «اپراتورهای مخابراتی در باند ۷۰۰ مگاهرتز، باند ۳.۳ تا ۳.۶ گیگاهرتز (گیگاهرتز) و باند ۲۴.۲۵ تا ۲۸.۵ گیگاهرتز در مکان‌های مختلف تخصیص داده‌اند.

در 4 می، DoT برنامه‌های Reliance Jio، Bharti Airtel، Vodafone Idea و MTNL را برای انجام آزمایش‌های 5G بدون استفاده از فناوری‌های شرکت‌های چینی تأیید کرد.

DoT آزمایشات 5G را با اریکسون، نوکیا، سامسونگ و C-DOT تایید کرده بود. علاوه بر این، Reliance Jio Infocomm آزمایشاتی را با استفاده از فناوری بومی خود انجام خواهد داد.

طبق گفته‌های DoT، انتظار می‌رود که فناوری 5G ده برابر سرعت دانلود بهتر از 4G و بازدهی طیفی تا سه برابر بیشتر ارائه دهد.

در طول آزمایشات، استفاده از 5G در تنظیمات هند آزمایش خواهد شد. این شامل پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور و نظارت بر کشاورزی مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین و غیره است. اپراتورهای مخابراتی قادر خواهند بود دستگاه های مختلف 5G را در شبکه خود آزمایش کنند.

مدت زمان کارآزمایی ها در حال حاضر برای یک دوره 6 ماهه است. این شامل یک دوره زمانی 2 ماهه برای تهیه و راه اندازی تجهیزات می باشد.

در نامه‌های مجوز مشخص می‌شود که هر ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر محیط‌های شهری، آزمایش‌هایی را در محیط‌های روستایی و نیمه‌شهری نیز انجام دهد تا مزایای فناوری 5G در سراسر کشور گسترش یابد و تنها به مناطق شهری محدود نشود.

منابع صنعتی، با این حال، گفتند که هیچ یک از اپراتورهای مخابراتی در پنجاب، هاریانا و قلمرو اتحادیه چاندیگر طیفی را به خود اختصاص نداده اند.

منبع: PTI

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*